Molde kirkelige fellesråd
Kirken i Molde består av fem sokn fordelt på to samarbeidsområder. De er organisert i to staber hvorav ansatte knyttet til domkirken og fellesrådets administrasjon er samlokalisert i Gotfred Lies plass 4.
Med utgangspunkt i rammeoverføringen fra Molde kommune, har Molde kirkelige fellesråd ansvar for å utføre følgende oppgaver:
- økonomiske og administrative oppgaver for kirken i Molde
- drift og vedlikehold av kirker og kirkelige kontorer
- arbeidsgiveransvar for lokalt kirkelige ansatte
- utarbeidelse av mål og planer
- forvaltning, herunder ansvar for drift og vedlikehold av gravplassene i kommunen
Praktisk skjøtsel av gravplassene utføres i henhold til avtale om tjenesteyting av kommunens avdeling for park og idrett.
Utdrag driftsregnskap
Regnskap | ||||
---|---|---|---|---|
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | |
Driftsinntekter, inklusiv overføring fra morselskap | 20 526 | 19 590 | 19 766 | 18 930 |
Driftsutgifter eksklusiv avskrivinger | -20 411 | -19 111 | -19 702 | -18 977 |
Sum finanstransaksjoner | -56 | -167 | -130 | -71 |
Netto driftsresultat | 60 | 313 | -65 | -118 |
Bruk av tidligere års mindreforbruk | 368 | 20 | 110 | - |
Bruk/avsetning driftsfond | 37 | 93 | -25 | 228 |
Regnskapsmessig resultat | 464 | 426 | 20 | 110 |
For mer informasjon se årsrapport 2019 for Molde kirkelige fellesråd.
Investeringer
Gravplassutvidelse Røbekk
Prosjektet ble i 2018 satt noe på vent og detaljplanlegging og byggestart ble utsatt til 2019. Opparbeidelse av området kom ikke i gang i 2019. Det skyldes at avtale om kjøp med grunneierne ble forsinket. Påløpte utgifter i 2019 dekker planlegging, anbudsinnhenting samt betaling for tidligere anskaffet grunn.