Molde kirkelige fellesråd
Kirken i Molde består av fem sokn fordelt på to samarbeidsområder. De er organisert i to staber hvorav ansatte knyttet til domkirken og fellesrådets administrasjon er samlokalisert i Gotfred Lies plass 4.
Med utgangspunkt i rammeoverføringen fra Molde kommune, har Molde kirkelige fellesråd ansvar for å utføre følgende oppgaver:
- økonomiske og administrative oppgaver for kirken i Molde
- drift og vedlikehold av kirker og kirkelige kontorer
- arbeidsgiveransvar for lokalt kirkelige ansatte
- utarbeidelse av mål og planer
- forvaltning, herunder ansvar for drift og vedlikehold av gravplassene i kommunen
Praktisk skjøtsel av gravplassene utføres i henhold til avtale om tjenesteyting av kommunens avdeling for park og idrett.
Utdrag driftsregnskap
Regnskap | ||||
---|---|---|---|---|
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | |
Driftsinntekter, inklusiv overføring fra morselskap | 19 590 | 19 766 | 18 930 | 17 743 |
Driftsutgifter eksklusiv avskrivinger | -19 111 | -19 702 | -18 977 | -17 074 |
Sum finanstransaksjoner | -167 | -130 | -71 | 137 |
Netto driftsresultat | 313 | -65 | -118 | 806 |
Bruk av tidligere års mindreforbruk | 20 | 110 | - | - |
Bruk/avsetning driftsfond | 93 | -25 | 228 | 62 |
Regnskapsmessig resultat | 426 | 20 | 110 | 868 |
For mer informasjon se årsrapport 2018 for Molde kirkelige fellesråd.
Investeringer
Gravplassutvidelse Røbekk
Våren 2018 ble landskapsarkitekt engasjert og med det oppstart av prosjektering av ny hovedgravplass, på Røbekk. Skisseprosjektet for utnyttelse av området ble vedtatt av kirkelig fellesråd. Reguleringsarbeid og grunnundersøkelser medførte imidlertid ytterligere behov for avklaringer vedrørende omfang og økonomi. Prosjektet ble av den grunn satt noe på vent og detaljplanlegging og byggestart ble utsatt til 2019.