Bergmo ungdomsskole
Hovedtall
Målekort
Mål | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 3,2 % | 0,0 % | -2,6 % | -3,6 % |
Arbeidsgiver | |||||
Sykefravær | 6,0 % | 7,8 % | 7,1 % | 3,7 % | 7,1 % |
Tjenesteleverandør | |||||
Elevundersøkelse | 4,5 | 4,4 | 4,6 | 4,3 | 4,2 |
Grunnskolepoeng | 40,0 | 41,0 | 41,5 | 42,8 | 41,3 |
Avviksforklaring
Økonomi
Merforbruk/mindreforbruk
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|
Regnskap | 20 234 | 22 880 | 23 181 | 23 754 |
Budsjett | 20 914 | 22 874 | 22 603 | 22 935 |
Avvik | 680 | -6 | -578 | -819 |
Enheten hadde et merforbruk på 818 848 kroner.
Merforbruk skyldes hovedsakelig lønn lærere. For skoleåret 2017/2018 har enheten organisert driften med 13 klasser. Omfordeling av rammene for skoleåret 2017/2018 gav Bergmo ungdomsskole ramme til 12 klasser. Krevende innstrammingstiltak på øvrige områder har vært nødvendig for å begrense merforbruket.
Arbeidsgiver
Sykefravær
Årsverk
Sykefravær:
Sykefraværet er samlet på 7,1 pst. og langtidsfraværet utgjør 4,4 pst. av dette. Enheten følger opp sykemeldte etter retningslinjene i IA-avtalen. Skolen har en aktiv trivselskomite som bidrar til å bygge et godt arbeidsmiljø.
Årsverk:
Antall årsverk er
forholdsvis stabilt over tid. Fra skoleåret 2017/2018 økte elevtallet fra 280
til 306 og skolen fikk en klasse til. Som et resultat av den ekstra klassen har
skolen økt antall årsverk fra august 2017.
Tjenesteleverandør
Elevundersøkelsen har et snitt på 4,2, og er noe svakere enn tidligere. Det arbeides strukturert med de fleste hovedområdene som elevundersøkelsen har fokus på. Arbeidet med vurdering for læring, klasseledelse, læringsledelse, skolemiljø (§9A), grunnleggende ferdigheter, elevmedvirkning og brukerdemokrati har hatt fokus siste året. Elevundersøkelsen avspeiler ikke dette arbeidet som forventet.
Nasjonale prøver blir analysert og arbeidet med både på klasse, team og skolenivå.
Grunnskolepoengene er tilfredsstillende, og skolen arbeider med normering og karaktersetting etter en fast årssyklus.
Samarbeid med elever og foresatte gjennomføres i form av foreldremøter, elevsamtaler og utviklingssamtaler med foresatte og elever etter oppsatt plan for Molde kommune. Det jobbes kontinuerlig og strukturert med læringsmiljørelaterte saker.