Kviltorp skole
Hovedtall
Målekort
Mål | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -1,3 % | 0,5 % | 1,2 % | 2,9 % |
Arbeidsgiver | |||||
Sykefravær | 6,0 % | 7,0 % | 7,0 % | 7,9 % | 9,5 % |
Tjenesteleverandør | |||||
Elevundersøkelse | 4,5 | 4,4 | 4,8 | 5,0 | 4,9 |
Brukerundersøkelse SFO | 4,5 | - | - | 4,5 | - |
Avviksforklaring
Økonomi
Merforbruk/mindreforbruk
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|
Regnskap | 31 111 | 31 579 | 32 328 | 34 232 |
Budsjett | 30 710 | 31 736 | 32 713 | 35 257 |
Avvik | -401 | 157 | 385 | 1 025 |
Enheten hadde et mindreforbruk på 1 024 745 kroner.
Hovedårsaken er merinntekter i form av refusjon av syke- og foreldrepenger. Fraværet de siste månedene av året var høyt og sterkt stigende. Refusjoner kom da så sent at skolen ikke i stor grad fikk utnyttet disse før årets slutt. Skolen hadde planlagt store innkjøp av IKT-utstyr høsten 2017. Med bakgrunn i at innkjøpsavtalen på PC`er ikke var klar, ble disse utsatt.
Arbeidsgiver
Sykefravær
Årsverk
Sykefravær:
Enheten har hatt et stigende fravær de to siste årene, og har i 2017 et samlet fravær på 9,5 pst. Fraværet er hovedsakelig langtidssykmeldte, der helseutfordringer ikke direkte kan knyttes til arbeidsplassen. Enheten har arbeidet systematisk med tilrettelegging i samarbeid med NAV og personalavdelingen i kommunen. I tillegg til tiltakene skolen har satt inn overfor enkeltpersoner, har skolen et stort fokus på trivsel, mestring og meningsfulle arbeidsoppgaver for de ansatte. Enheten mener tiltakene som er satt inn vil gi positive resultater i 2018.
Årsverk:
Skolen har en økning i antall årsverk med bakgrunn i økte
ressurser til blant annet tidlig innsats 1.–4. trinn og stigende elevtall. Med
flere elever per trinn, har skolen valgt å tre-dele de største trinnene, noe som krever
omorganisering og økning av bemanningen.
Tjenesteleverandør
Resultatet på elevundersøkelsen på 7. trinn høsten 2017 viser at elevene trives godt på skolen. Elevene opplever at de voksne vektlegger relasjonen med elevene, og at både ansatte og foresatte er støttende i læringsprosessen. Skolen har fokus på å skape et godt læringsmiljø. Dette gjenspeiles i undersøkelsen.
Nasjonale prøver viste et svært godt resultat i engelsk. I lesing skåret elevene på kommunegjennomsnittet. Resultatet i regning har utfordret skolen til å se på den grunnleggende matematikkopplæringen ved 1.–4. trinn. Tiltak blir vurdert og satt inn fortløpende.