Sekken oppvekstsenter
Hovedtall
Målekort
Mål | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 3,0 % | 1,0 % | 7,3 % | 12,4 % |
Arbeidsgiver | |||||
Sykefravær | 6,0 % | 8,2 % | 5,7 % | 1,8 % | 0,2 % |
Avviksforklaring
Økonomi
Merforbruk/mindreforbruk
2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
---|---|---|---|---|
Regnskap | 4 485 | 4 636 | 4 471 | 4 255 |
Budsjett | 4 625 | 4 681 | 4 822 | 4 858 |
Avvik | 140 | 45 | 351 | 603 |
Enheten hadde et mindreforbruk på 603 371 kroner.
Hovedårsaken er vakant rektorstilling i januar og februar, samt to ufaglærte lærere i årsvikariater fra høsten 2016. I tillegg har rektor hatt 40 pst. frikjøp betalt av Utdanningsforbundet. Bare deler av disse frikjøpsmidlene har vært disponert til vikartimer, samt assistent i perioden november-desember. Innkjøpsstopp har vært fulgt opp i samsvar med rådmannens føringer.
Arbeidsgiver
Sykefravær
Årsverk
Sykefravær:
Enheten hadde et samlet sykefravær på 0,2 pst som er svært lavt.
Årsverk:
Antall årsverk har gått litt opp siden 2015. Noe av dette skyldes at rektor har vært 40 pst. frikjøpt, men dette ikke blir det korrigert for i tellingen av årsverk.
Medarbeiderundersøkelse – 10-faktor:
Det har vært stor utskiftning i personellgruppen høsten 2016. Det har derfor blitt fokusert på arbeidet med teambygging i ny personellgruppe. Enheten har godt resultat på medarbeiderundersøkelsen. Fokus i 2016 har vært møtestruktur og gode møter, samarbeid og veiledning av nye medarbeidere, og deltagelse i nettverk og forum.
Tjenesteleverandør
I barnehagen har det vært fokusert på vennskap og lek, språk og musikk. Barnehagen har stabilitet i personalgruppen som er god på å tilrettelegge for varierte og innholdsrike dager. Pedagogisk leder har også ansvar for SFO som benytter lokalene i barnehagen. I tillegg har pedagogisk leder fulgt skolebarna på svømming en periode.
Skolen følger opp trivselsarbeid mot mobbing jevnlig i samarbeid med FAU og elevrådet. Det har vært fokus på skolemiljø, holdninger og verdier, struktur og orden, og skriving og lesing i alle fag for å styrke det faglige utbyttet. Små elevgrupper gjør at resultat på undersøkelser ikke kan vises, men basert på resultatene fortsetter arbeidet med å styrke grunnleggende ferdigheter i lesing og engelsk.