Bekkevoll ungdomsskole
Målekort
Mål | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -2,2 % | 0,2 % | 2,6 % | -0,1 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 5,9 % | 4,8 % | 6,1 % | 3,4 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | 4,1 | - | 4,4 | - |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,1 | 4,5 | 4,6 | 4,6 |
- Grunnskolepoeng | 40,0 | 40,6 | 39,5 | 38,9 | 40,5 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk/mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2015 | 31 540 | 31 509 | -31 |
2014 | 29 179 | 29 949 | 770 |
2013 | 29 882 | 29 934 | 52 |
2012 | 28 728 | 28 114 | -614 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr 31.062,-.
Økonomistyringen av enheten har vært krevende i 2015, først og fremst knyttet til usikkerhet rundt tilskudd 2 fra IMDi til flyktninger med særlige behov. Enheten fikk balanse i 2015 og erfaringer knyttet til tilskudd 2 forventes å gjøre økonomistyringen enklere i årene fremover.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Enheten har hatt en nedgang i sykefraværet. Oppmerksomhet er hele tiden rettet mot balanse i arbeidsfellesskapet. Enheten har stadig et arbeid gående med å forbedre rutiner for oppgaver som gjentar seg i skolens årshjul. Tydelig ansvarsfordeling og større forutsigbarhet er sentralt for arbeidsfordelingen. Økt oppgavefokus, god samhandling og trivsel ser ut til å bidra til økt nærvær.
Medarbeidertilfredshet:
Ingen måling i 2015.
Tjenesteleverandør
Elevenes trivsel på skolen går svakt tilbake i 2015. Ellers er det fremgang på hovedområdene i undersøkelsen slik som læringskultur, faglige utfordringer, støtte fra lærerne, motivasjon, vurdering for læring, felles regler, støtte hjemmefra, utdannings- og yrkesveiledning samt elevdemokrati og medvirkning. Dette er gledelig, da det har vært målrettet utviklingsarbeid på vurdering for læring sammen med andre skoler i kommunen. Økt fokus på kvalitetsbegrepet har gitt enheten gode muligheter for utvikling. Høsten 2015 startet også utviklingsarbeidet «Ungdomstrinn i utvikling», noe som vil kunne føre dette arbeidet videre.