Nordbyen skole
Målekort
Mål | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 0,4 % | 0,0 % | 0,0 % | -1,3 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 11,3 % | 7,3 % | 10,3 % | 8,6 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | 4,5 | - | 4,6 | - |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,6 | 4,7 | 5,1 | 5,2 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk/mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2015 | 21 088 | 20 824 | -264 |
2014 | 21 088 | 21 092 | 4 |
2013 | 20 064 | 20 058 | -6 |
2012 | 19 087 | 19 157 | 70 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr 264.033,-
Merforbruket skyldes i hovedsak økt behov for assistanse i skole og SFO, knyttet til forsvarlighet. Skolen hadde også høyere utgifter i forbindelse med sykefravær enn forutsatt. I tillegg har skolen hatt enkelte krevende elevsaker, hvor det måtte brukes vikar ved alt fravær. Enheten har forholdt seg lojalt til innkjøps- og ansettelsesstopp. Innkjøp er gjort der det er helt nødvendig for driften. Det er praktisert en meget stram vikarbruk, med unntak for tilfeller der det handler om sikkerhetsmessig og pedagogisk forsvarlighet.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Enhetens sykefravær ble redusert i 2015 og endte på 8,6 pst. Det er allikevel for høyt i forhold til målet på 6,0 pst. Det egenmeldte fraværet har økt noe. Fraværet er, så langt enhetsleder vet, ikke arbeidsrelatert. Det jobbes kontinuerlig med arbeidsmiljøet og jevn belastning på arbeidsfellesskapet, for å få ned fraværet. Enheten jobber systematisk med oppfølging av sykemeldte. Det settes inn tiltak fra NAV ved behov, spesielt i forebyggende øyemed. AMU vurderer om andre tiltak er hensiktsmessige og nødvendige.
Medarbeidertilfredshet:
Ingen måling i 2015.
Tjenesteleverandør
Elevundersøkelsen høsten 2015 viste meget gode resultater med hensyn til trivsel og trygghet på skolen. Elevene opplever også god støtte fra lærerne, at de behandles med respekt og får tilbakemeldinger på arbeidet sitt. De får hjelp til å forstå når de trenger det.
Skolen skal jobbe videre med økt medvirkning for elevene, og arbeidet rundt mobbing har skolen et daglig fokus på.