Bergmo ungdomsskole
Målekort
Mål | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 0,4 % | 1,8 % | 3,2 % | 0,0 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 8,6 % | 6,3 % | 7,8 % | 7,1 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | 4,2 | - | 4,2 | - |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,1 | 4,7 | 4,4 | 4,6 |
- Grunnskolepoeng | 40,0 | 40,5 | 40,8 | 41,0 | 41,5 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk/mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2015 | 22 880 | 22 874 | -6 |
2014 | 20 234 | 20 914 | 680 |
2013 | 20 585 | 20 957 | 372 |
2012 | 20 626 | 20 715 | 89 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr 5.690,-.
Det vil si at enheten hadde tilnærmet balanse i 2015.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Samlet har sykefraværet blitt redusert med 0,7 pst. i 2015. Sykefravær over 16 dager er fortsatt høyt, men ikke arbeidsplassrelatert. Det korte fraværet arbeides det med systematisk. Skolen er opptatt av å ha forutsigbare arbeidsoppgaver og systematiske beskrivelser av felles arbeidsoppgaver. Stor grad av medarbeidermedvirkning, og arbeid med god tilrettelegging ved innføring av nye arbeidsverktøy blir vektlagt. Systematiske arbeidsavtalesamtaler gjennomføres for alle to ganger i året, før og etter overgangen til nytt skoleår. Skolen har en aktiv trivselskomite som legger til rettet for gode opplevelser i kollegiet. Målet om mindre enn 6,0 pst. fravær er ikke nådd.
Medarbeidertilfredshet:
Ingen målinger i 2015. Tidligere år har enheten hatt resultat noe under målsettingen. Det arbeides for å bedre dette resultatet gjennom fokus på informasjon og medarbeidermedvirkning. Medarbeiderkontakt gjennom medarbeidersamtaler, arbeidsavtalesamtaler og ledervandring gjennomføres etter plan.
Tjenesteleverandør
Bergmo ungdomsskole har over noen år hatt en positiv utvikling i gjennomsnittlig grunnskolepoeng.
Elevundersøkelsen hadde et resultat på 4,4 i 2014. Resultatene for 2015 viser en total på 4,6. Skolen bruker resultatene til å arbeide målrettet på de områdene vi skårer under målsetting.
Resultatene på nasjonale prøver i lesing og regning viser resultat om lag som de kommunale målene.