Bolsøya skole
Målekort
Mål | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -0,3 % | 0,6 % | -2,2 % | -4,7 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 7,6 % | 7,1 % | 3,9 % | 7,1 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | 5,1 | - | 5,0 | - |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | - | - | 5,4 | - |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk/mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2015 | 6 908 | 6 601 | -307 |
2014 | 6 864 | 6 715 | -149 |
2013 | 6 175 | 6 213 | 38 |
2012 | 5 453 | 5 435 | -18 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr 307.235,-.
Merforbruket skyldes økte lønnsutgifter skoleåret 2014/2015 på grunn av ekstra utfordringer. Fra høsten 2015 ble bemanningen redusert, både når det gjaldt fagarbeidere og lærere. Ytterligere reduksjon vil skje våren 2016, gjennom naturlig avgang og hvor stillingene ikke blir erstattet. Utgifter til renhold er redusert ved å bruke egen renholder isteden for å kjøpe tjenesten. Tiltaket vil få full effekt i 2016. Innkjøpsstopp og bevissthet rundt bruk av vikar har lojalt blitt fulgt opp.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Enheten har stabilt personale. Sykefraværet skyldes langtidssykemeldinger, noe som får store utslag på en liten enhet.
Medarbeidertilfredshet:
Ingen målinger i 2015. Men ansatte rapporterer gjennom medarbeidersamtaler og i andre sammenhenger at de er tilfreds, samt at det er svært godt arbeidsmiljø. Ny enhetsleder har lagt til rette for kompetanseheving, blant annet med utviklingsarbeid som omfatter kurs og studiebesøk.
Tjenesteleverandør
Skolen har gjennomført elevundersøkelse i februar 2016, men er for få elever til at tall kan vises. Arbeid med elever og elevråd med mere gir likevel en indikasjon til de ansatte og foreldre at elevene er fornøyd med sin læringssituasjon. Skolen arbeider med forebyggende tiltak rundt mobbing og spesielt når det gjelder mobbing og nettbruk.
Enhetsleder melder om at skolen er i utvikling, og har fortsatt videre potensiale til utvikling for eksempel innenfor nybegynneropplæring og vurdering. Arbeid er begynt høsten 2015.