Skjevik barne- og ungdomsskole
Målekort
Mål | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -2,6 % | -4,0 % | -2,4 % | -4,0 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 7,3 % | 7,1 % | 5,6 % | 4,3 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | 4,4 | - | 4,4 | - |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse 7. trinn | 4,5 | 4,3 | 4,6 | 4,7 | 5,0 |
- Elevundersøkelse 10. trinn | 4,5 | 4,3 | 4,4 | 4,4 | 4,3 |
- Grunnskolepoeng | 40 | 40,3 | 41,8 | 40,6 | 39,1 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk/mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2015 | 19 271 | 18 529 | -742 |
2014 | 18 665 | 18 219 | -446 |
2013 | 17 937 | 17 243 | -694 |
2012 | 17 630 | 17 185 | -445 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr 742.049,-.
Merforbruket skyldes hovedsakelig at enheten måtte sette inne ekstra ressurser på grunn av spesielle utfordringer
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Sykefraværet i 2015 er 4,3 pst, av dette er 3,0 pst. langtidsfravær. Fraværet er lavt. Enheten har stort fokus på trivsel på jobb og på å holde fraværet lavt.
Medarbeidertilfredshet:
Ingen målinger i 2015.
Tjenesteleverandør
Grunnskolepoeng har i noen år vært over målet på 40 poeng. I 2015 ble grunnskolepoeng 39,1. Dette er en nedgang i forhold til året før. Kullene ved skolen er forholdsvis små og resultatene vil kunne variere noe fra ett år til det neste.
Elevundersøkelsen viser høyest score på trivsel, støtte fra lærerne, faglig utfordring og felles regler. Resultatene er svakere på vurdering for læring og mobbing på 7. trinn. På 10. trinn ser en sterke tall på faglig utfordring og trivsel mens de svakere tallene er spesielt på elevdemokrati/medvirkning, vurdering for læring, motivasjon og læringskultur. I forhold til funn fra tidligere år ser vi forskjeller fra kull til kull. Skolen og Molde kommune er med i Ungdomstrinn i Utvikling som varer ut 2016 der det er fokus spesielt på det en ser som utfordring i ungdomsskolen både nasjonalt og lokalt, motivasjon og mestring.