Bekkevoll ungdomsskole
Målekort
Mål | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 0,0 % | -2,2 % | 0,2 % | 2,6 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 4,4 % | 5,9 % | 4,8 % | 6,1 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | - | 4,1 | - | 4,4 |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,1 | 4,1 | 4,5 | 4,6 |
- Grunnskolepoeng | 40,0 | 38,5 | 40,6 | 39,5 | 38,9 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk / mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2014 | 29 179 | 29 949 | 770 |
2013 | 29 882 | 29 934 | 52 |
2012 | 28 728 | 28 114 | -614 |
2011 | 27 299 | 27 287 | -12 |
Økonomi
Enheten hadde et mindreforbruk på kr. 769.563,-.
Skolen gikk med merforbruk frem til oppstart av nytt skoleår i august, hvorpå driften ble justert i forhold til tildelt ramme for skoleåret 2014/2015. Årsaken til mindreforbruket var høyere refusjoner enn antatt. Spesielt gjaldt dette «tilskudd 2» fra IMDi for flyktninger med ekstra hjelpebehov. Det var lenge uklarheter rundt disse tilskuddene. I tillegg ser enheten effekten av ansettelses- og innkjøpsstoppen som ble innført mot slutten av året.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Bekkevoll ungdomsskole hadde et samlet sykefravær på 6,1 pst. Av dette utgjorde langtidsfraværet 4,4 pst. Enheten hadde en liten økning i sykefraværet fra 2013. Sykefraværet følges gjennom året av AMU.
Medarbeidertilfredshet:
Bekkevoll ungdomsskole fikk 4,4 i skår på medarbeidertilfredshet, nær opp til kommunens målsetting. Områder som utmerket seg som utfordrende var faglig og personlig utvikling. Tilrettelegging for kompetanseutvikling som er viktig for jobben, var her mest utslagsgivende. Et annet negativt punkt knyttet til organisering av arbeidet var at lærerne peker på at de ikke har utstyr for å gjennomføre jobben sin. Samarbeid og trivsel med kollegene og medarbeidersamtaler var de områdene som trakk opp resultatet.
Tjenesteleverandør
Bekkevoll ungdomsskole ligger på 38,9 i grunnskolepoeng, dette er under kommunens mål på 40,0.
Elevundersøkelsen viste et resultat på 4,6. Den pekte i retning av at elevene i stor grad er tilfredse med sin læringssituasjon, selv om det fortsatt er litt å gå på. Elevene er i høy grad motiverte, får faglige utfordringer, mestrer, og ikke minst så er trivselen høy. Skolen ser at de største utfordringene er medbestemmelse, faglig veiledning og elevdemokrati. Når det gjelder det fysiske læringsmiljøet, gir undersøkelsen negative utslag på ventilasjon og varme, samt dårlige garderober og dusjer.