Vågsetra barne- og ungdomsskole
Målekort
Mål | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -0,5 % | -0,4 % | 0,4 % | -0,2 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 11,5 % | 7,4 % | 4,0 % | 5,6 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | - | 4,2 | - | 4,2 |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse 7. trinn | 4,5 | - | 4,3 | 4,8 | 5,0 |
- Elevundersøkelse 10. trinn | 4,5 | - | 4,0 | 4,6 | 4,8 |
- Grunnskolepoeng | 40 | 41,0 | 39,3 | 40,7 | 40,9 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk / mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2014 | 19 225 | 19 180 | -45 |
2013 | 18 923 | 19 005 | 82 |
2012 | 18 020 | 17 941 | -79 |
2011 | 18 044 | 17 950 | -94 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr. 44.729,-.
Skolen reduserte bemanningen med én assistentstilling fra august. Fra september måtte enheten sette inn ekstra akuttiltak, tiltak som enheten søkte finansiert innenfor eksisterende ramme. Ansettelsesstopp og innkjøpsstopp har blitt fulgt opp og påvirket sluttresultatet i positiv retning.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Samlet sykefravær i 2014 er 5,6 pst, av dette er 4,0 pst langtidsfravær. Sykefraværet har økt fra året før, men er fortsatt lavt og under målsettingen. AMU og ledergruppen følger sykefraværet opp gjennom året.
Medarbeidertilfredshet:
Medarbeidertilfredshet på Vågsetra barne- og ungdomsskole er 4,2, noe som er under målet på 4,5. Deltagelsesprosenten i undersøkelsen noe lavere enn forventet på 63,0 pst. Undersøkelsen gav ekstra lav skår på fysiske arbeidsforhold (3,2) og på medarbeidersamtale (3,9). Dette har enheten som mål å få bedre måltall på ved neste medarbeiderundersøkelse.AMU og ledergruppen setter i gang tiltak for å forbedre resultatene.
Tjenesteleverandør
Vågsetra barne- og ungdomsskole har 40,9 i grunnskolepoeng, litt over målet på 40,0.
Elevundersøkelsen hadde resultatet 5,0 på 7.trinn og 4,8 på 10-trinn. Skolen skårer glimrende på elevtrivsel og lite mobbing, noe som fylkesmannen har lagt merke til og trukket frem. Derimot viser undersøkelsen svært lav skår blant elevene når det gjelder fysisk læringsmiljø. Dette vil nok bedre seg når nytt skolebygg kommer på plass. Undersøkelsen blant 10. klasse gav også lav skår på medbestemmelse, elevdemokrati og veiledning.