Langmyra skole
Målekort
Mål | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 0,5 % | 0,2 % | -0,1 % | -0,7 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 8,1 % | 8,2 % | 9,8 % | 7,4 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | - | 4,6 | - | 4,6 |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,2 | 4,6 | 4,9 | 4,7 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk / mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2014 | 30 868 | 30 667 | -201 |
2013 | 27 782 | 27 744 | -38 |
2012 | 26 611 | 26 663 | 52 |
2011 | 26 298 | 26 434 | 136 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr. 200.516,-.
Årsaken til merforbruket skyldes hovedsakelig bruk av ressurser utover avsatt ramme til elever med ekstra behov. For å oppnå balanse i driften, reduserte skolen bemanningen med ca. 2,5 årsverk fra og med oppstart av skoleåret 2014/2015. Store uforutsette utfordringer til elever med særskilte behov, medførte imidlertid at det måtte settes inn ekstra ressurser på noen trinn.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Enheten hadde et samlet fravær på 7,4 pst., og fraværet er redusert i forhold til 2013. Det er særlig langtidsfraværet som har gått ned, mens korttidsfraværet har vært stabilt. Virkemidler for å redusere sykefraværet er blant annet medarbeidersamtaler, relasjonsorientert ledelse, fokus på PALS-verdier også i voksenmiljøet og å bevare ordningen med en sosialkomité som arbeider med trivselstiltak i og utenfor arbeidstid.
Medarbeidertilfredshet:
Enheten har en samlet medarbeidertilfredshet på 4,6. Det er særlig god tilfredshet med samarbeid og trivsel med kolleger (5,2), mobbing og diskriminering (5,1) og stolthet over egen arbeidsplass (5,2). Utfordringer det må jobbes med, er kompetanseutvikling (3,7) og tid til å gjøre jobben (4,0).
Tjenesteleverandør
Resultatet på elevundersøkelsen viser en fortsatt god utvikling når det gjelder trivsel (5,3), mobbing (5,6) og motivasjon (4,9). Skolen kan bli bedre når det gjelder arbeidsro (3,7) og fremovermelding for faglig utvikling (4,1).