Bolsøya skole
Målekort
Mål | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | -0,2 % | -0,3 % | 0,6 % | -2,2 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 9,3 % | 7,6 % | 7,1 % | 3,9 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | - | 5,1 | - | 5,0 |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,6 | - | - | 5,4 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk / mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2014 | 6 864 | 6 715 | -149 |
2013 | 6 175 | 6 213 | 38 |
2012 | 5 453 | 5 435 | -18 |
2011 | 4 982 | 4 970 | -12 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr. 149.356,-.
Skolen var tilnærmet i økonomisk balanse ved oppstart av skoleåret 2014/2015, men store, uforutsette utfordringer til enkeltelever med særskilte behov krevde ekstra ressurser allerede fra skolestart. Enheten fikk tilført noen midler fra fellesområde skole, men ikke tilstrekkelig for å dekke det reelle behovet.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Enheten hadde et samlet sykefravær på 3,9 pst. Langtidsfraværet utgjorde 3,5 pst. Enheten er bevisst på at ulike typer fravær kan gi store utslag med så få ansatte, og jobber målbevisst for å bevare høy tilstedeværelse. God og åpen kommunikasjon, medarbeidersamtaler, god tilrettelegging når det gjelder arbeidsoppgaver og bruk av NAV-tiltak, har vist seg å være gode virkemidler for å lykkes.
Medarbeidertilfredshet:
Bolsøya skole skåret 5,0 på medarbeidertilfredshet. De fleste spørsmålene relatert til arbeidsplassen hadde høy skår (4,8-5,5). Områder som utmerker seg som spesielt utfordrende var relatert til personlig og faglig utvikling (4,4) og overordnet ledelse (4,2). Lav tilfredshet med arbeidsgivers tilrettelegging for faglig kompetanseutvikling var her utslagsgivende for resultatet.
Tjenesteleverandør
Resultatet på 5,4 på elevundersøkelsen viser at elevene ved Bolsøya skole er tilfreds med sin læringssituasjon. Gode skår (4,9-5,0) på trivsel, mobbing, læring og vurdering og støtte fra lærerne bekrefter dette. Skolen har likevel fortsatt utviklingspotensial på området elevmedvirkning i lærings- og vurderingsarbeidet.