Kvam skole
Målekort
Mål | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Økonomi og organisasjon | |||||
- Avvik i forhold til budsjett | 0,0 % | 0,0 % | -3,2 % | 0,5 % | -4,8 % |
Arbeidsgiver | |||||
- Sykefravær | 6,0 % | 5,9 % | 4,0 % | 7,5 % | 7,2 % |
- Medarbeidertilfredshet | 4,5 | - | 5,0 | - | 5,0 |
Tjenesteleverandør | |||||
- Elevundersøkelse | 4,5 | 4,7 | 4,7 | 5,1 | 5,1 |
Balansert avviksforklaring
Merforbruk / mindreforbruk
Regnskap | Budsjett | Avvik | |
---|---|---|---|
2014 | 15 055 | 14 370 | -685 |
2013 | 13 818 | 13 883 | 65 |
2012 | 13 403 | 12 991 | -412 |
2011 | 13 137 | 13 135 | -2 |
Økonomi
Enheten hadde et merforbruk på kr. 684.706,-.
Merforbruket skyldes hovedsakelig svært krevende elevsaker, hvor behovet for ressurser ble langt større enn det som lå i skolens tildelte ramme, både for skoleåret 2013/2014 og 2014/2015. Merutgiftene knyttet seg både til assistanse i skolen og i SFO. Andre forhold som bidro til merforbruket var merutgifter til leirskole, høyere utgifter i forbindelse med sykefravær i SFO enn forutsatt og en litt høyere lærerressurs enn tildelt ramme tilsa.
Sykefravær
Arbeidsgiver
Sykefravær:
Sykefraværet totalt sett var på 7,2 pst. Kvam skole har i flere år hatt lavt korttidsfravær; de ansatte trives på jobb og strekker seg langt for å gjøre jobben sin. Langtidsfraværet utgjør 5,7 pst.
Medarbeidertilfredshet:
Enheten hadde samme resultat totalt som i 2012, noe skolen er svært stolt av. Kvam skole har forsøkt å prioritere «må-oppgaver», da det kom frem i tidligere medarbeiderundersøkelsen at de ansatte opplevde å ha for lite tid til å utføre stadig flere oppgaver. Enheten fokuserer på de oppgaver som blir utført og det å bygge en kultur rundt det. Det er derfor ekstra kjekt å se resultater på 4,7 rundt organisering av arbeidet, mot 4,5 i 2012. Skolen er særlig stolte av resultatet 5,6 vedrørende tema mobbing, diskriminering og varsling. Målet er å holde et resultat på 5,0 i årene som kommer.
Tjenesteleverandør
Skolen gjennomførte elevundersøkelsen for 6. og 7. trinn høsten 2014. Det var svært gode resultat. Noen områder å trekke frem er trivsel (5,6), mobbing (5,7) og medvirkning (4,8). Enheten har også gode resultat på læringstrykk hjemme og på skolen samt vurdering og læring. Elevene opplever god læring i arbeidet med lesing av tekster og forståelse (fra 5,4 til 5,8). Medvirkning på arbeidsmåter kan bli bedre (3,6), samt arbeidsro (4,5).